turtleke 2013.08.31. 15:14

08.28. szerda - Hazafelé

A reggel 6 órás kelés nem esett túl jól. Még sötét volt. Összepakoltunk, bár nem tudtuk, hogy fogunk beférni a két hátizsákba a búvárszerkókkal, süncipőkkel, hiszen idefelé is alig tudtuk behúzni a cipzárokat. Az itt vásárolt tusfürdőt el is használtuk teljesen, a maradék sampon, szappan, naptej és egy guriga WC papírt itt hagytuk a takarítóknak. A ragtapaszt, gyógyszert, rágcsát még eltettük. Egyik nap esti utcai sétánkon vettünk egy rúd csomag édes pörkölt szotyit. Ilyet sem ettünk még, furcsa volt, de mondjuk finom. Ezt is, és az első este vásárolt kekszeket is vittük, jó lesz a repcsin falatozni. A tervezett 7 órai indulásunknak eleget téve 6:59-kor elbúcsúztunk a szobánktól, és elindult a még sötét és kihalt utcákon, ahol csak a fő utcai éjszakai Disco-k lecsengett résztvevőinek hangjait lehetett 1x-1x hallani, és csak a helyi rendőrség mászkált robogóival, és a kávézók, boltok árufeltöltése, takarítása, előkészülete zajlott.

Buszozás

Hamar kiértünk a busz terminálra. Volt még időnk egy nagyon finom kávéra, és az utolsó ibériai sonkás szendvicsre.

A busz időben jött, és most sikerült elfoglalnunk az első helyeket. Így szép kilátásunk volt végig a fél órás úton. Láttunk egy autót az árokban, újra átkeltünk az alagúton, kanyarogtunk, fel a dombra, le dombról. Szép kilátásunk volt a hegyoldali villákra, házakra, bár az út vége felé újra elkezdett esni. Ezt már olyan sokadszorra írom le, hogy igazi bonni érzésem van. Bár azért a száraz levegő a párás helyett, a szemerkélés az égszakadás helyett mégis csak sokkal kellemesebb.

Repülés

A reptérre érve, cigi pisi után nem is húztuk az időt, felmentünk a mini reptér emeletére. Át a biztonsági checkkoláson. Igen, Feri megint besípolt, így újra átmotozták :). Habár kis reptér Girona, 15 kapuval, mégis nagy a forgalom. Telis-tele ryanair gépekkel, és folyamatosan jöttek az újabb és újabb gépek. Folyamatosan figyeltük, mikor írják ki a gépünk kapuját, hogy a hülye Ryanair-es rendszer szerint sorba állhassunk, de az elsők között, és gyorsan helyet foglalhassunk a gépen, és ne kelljen ázni sem, mivel itt is esett megint, ami persze végül el is állt.

Ahogy ide felé úton, úgy most is, akkor szállt le a gépünk, amikor fel kellett volna már szállnia, levezényeltek a géphez, de meg kellett állnunk és ott várni amíg leszállnak az előző utasok. Bezzeg a Germanwings, régi öreg MALÉV, na és még az Airlingus az ír társaság is ezerszer jobb. Még a Wizzair is. Felszállásnál közölték, hogy a hátitáskát a szék alá tegyük, mert fullos a gép. Gondoltam magamban, igen tudom, mivel volt szerencsém nekem megvenni a járatra az utolsó két szabad jegyet ;) Visszaúton nem a szárazföld, hanem a tenger felett haladtunk. Franciaország partjaihoz érve készítettem néhány fotót, talán ott van épp valahol Côte d'Azur, ami egy másik opcionális nyaralási célunk volt. Még mindig csodás repülőről nézni a tájat, a hegyeket, völgyeket, felhőket....

Próbáltam szundítani a repülőn, de nem igazán ment. Mire leszálltunk, teljesen elfáradtunk. A landolás teljesen szokásos volt.

Még bementünk a Rewe City-be bevásárolni, hogy már csak haza kelljen menni. Sajnos épp az orrunk előtt ment el a busz, így várhattunk még fél órát, meggyötörten a tűző napon. Igen, mivel reggel Gironában még azt írták ki, hogy itthon 10 fok van, a pilóta pedig már 16 fokról tájékoztatott, és ehhez képest majd meg sültünk.

De csak amíg haza nem értünk, mivel kezdett is bonni módon beborulni. Teljesen kimerültünk, Feri meg is jegyezte, hogy sosem volt még ilyen fáradt, és eljött szabadságra, hogy kipihenje magát és most fáradtabb, mint előtte. :) De csak fizikailag. Reggel 6-ból délután 2 lett, mire beértünk imádott kis lakásunkba. A napot nosztalgiázással, mosással, és pihenéssel töltöttük. A konklúzió: Fantasztikus volt!

Végezetül

A 6 nap során rengeteg mindent láttunk, rengeteg élményben volt részünk, igazi felfedezés volt Costa Brava, és egy fantasztikus gasztronómiai utazás. Utóbbinak meg is van a hagyatéka, fantasztikus ételeket készítünk és büfé reggeliket tartunk a napokban itthon. (bocsi, de nekünk mostanra már Bonn itthon, Bp. pedig otthon. bár ez mindig attól függ éppen fizikailag hol vagyunk, és még ott van vasvári otthon otthon ;) ...).

Amiket kihagytunk ...

A spanyol nemzeti ételt, a Paela-t végül nem kóstoltuk meg. Sosem kívántuk meg igazán, hiszen csak rizottó 1-2 fajta husival rádobálva, mégis azt mondják nagyon finom:

A Lloret Carddokat 10 €-ért vettük, 5 helyre mehettünk volna be ingyenesen, ebből 3 lehetőséggel éltünk fejenként 12 euróért, így volt is értelme. Amik kimaradtak, a Can Saragossa archeológiai múzeum,

és a Puig de Castellet romhalmaz.

Na és persze még ezeregy Cala, vagy beach, szikla, stb. túraútvonalak.

.... és még amikért érdemes visszajönnünk Catalóniába, és környékére

• Dalí múzeum Figueres-ben, ami sajnos elmaradt

• Blanes város Lloret mellett (délen Blanes, északra Tossa de mar), és útközben a Sant Cristina templom és beach.

• Sagrada Família és maga Barcelona, ami már magában egy hetes program. :)

• Mallorca szigetének felfedezése és a spanyol Baelár szigetek mindegyike lehetne - majdnem ide repültünk egyébként ;)

• Tenerrife csodálatos élővilágának felfedezése - szintén a listánkon szerepelt, ez is Spanyolországhoz tartozik a Kanári szigetek legnagyobbikaként

Reméljük élveztétek a beszámolónkat, és talán kedvet is kaptatok egy kis utazáshoz. ;)